Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2009-03-23

SockerKaka



Sockerkakan är gjort i en liten form och är därför inte så stor.
Ovanpå är stelnad choklad både vit och mörk ihop blandat.

3 st ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl mjölk
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
Smör och ströbröd till formen

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret och rör i mjölken, blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Välj smaksättning eller fyll en smord och bröad sockerkaksform.

6. Grädda kakan i mitten av ugnen i 25–30 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.

7. Låt kakan svalna något och stjälp sedan upp den på en tallrik eller ett brödgaller.



TheKitchenslut - http://metrobloggen.se/kitchenslut - 2009-03-23 @ 13:44:49

SVAR: Jaa, det är så jobbigt att vara just magsjuk. Man tappar verkligen all ork!

Vilken söt liten kaka, vart kan man hitta såna små formar? =)

Leila bakar... - http://leilabakar.blogg.se/ - 2009-03-23 @ 14:25:51

vilken söt liten sak! =)

Kalasgott - http://kalasgott.blogg.se/ - 2009-03-30 @ 23:39:18

Wow så snygg den är!

Jennifer & Malin - 2010-01-06 @ 20:43:33

Vi var jättesugna på att äta sockerkakssmet. Och så kikade vi in på din och såg att den såg god ut.. MEN, när vi gör degen..så blir det typ pannkakssmet av hela skiten. Inte roligt. Ska det verkligen vara så mycket mjölk? Nää, tror inte det. Annars var den söt!

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.