Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2008-12-22

Pralin

ChokladPralin med smak av lakrits.


100g ljus choklad
½ dl grädde
Lakrits essense eller lakrits strössel

ca 100g mörk choklad att doppa i.  Ev lite extra.

Koka upp grädden
Ta av grädden från plattan och lägg i chokladen
Rör tills de smält
tillsätt essens eller strössel
Ha chokladen kvar i kastrullen om du vill göra runda bollar annars kan du ta en fyrhantig form att hälla smeten i och sedan skära ut fyrkantiga bitar när smeten stelnat.
Låt stå i kyl ca 3 timmar

Smält den mörka chokladen i ett vattenbad och doppa chokladbitarna snabbt innan dom hinner smälta
Låt stelna.

Dom färdiga pralinerna ska förvaras i rumstemperatur då dom håller i ca 2 veckor.


Askungen - http://www.metrobloggen.se/askungen - 2008-12-23 @ 11:26:22

Recept på citronpaj med lite limecitronkräm? :)

caroline - http://carromeller.blogg.se/ - 2008-12-28 @ 20:53:53

mums...dom lät supergoa!

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.