Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2009-05-27

Macarons



En fransk delikatess när de gäller bakverk är Macarons, dessa är direkt importerade från Frankrike. Jag har bara smakat mina egna Macarons så de ska bli super spännande att smaka på dessa äkta kakor, då vet jag ju hur dom egentligen ska smaka. Och dessa färger ger mig Inspiration. Spännande Spännande.


Rebecka - 2009-05-27 @ 17:47:43

Har du köpt dem via internet? :) Jag skulle bli jätteglad om du kunde tipsa mig om hur man får tag på franska Macarons..

Jen - http://littledessert.blogg.se/ - 2009-05-27 @ 18:54:50

Jag köpte dom när jag var i fankrike, men jag tror att de finns många bra cafeer i stockholm som serverar goda Macarons, har du testat de? Annars så måste jag säga att de spelar ingen roll vart dom är tillverkade för dom smakar precis likadant i alla fall, tråkigt men sant!

åsa - hello sugar! - http://hellosugar.se - 2009-05-27 @ 22:40:56

åh vilka fina färger! hoppas de smakade bra!! :)

Danielle - http://heavenlycupcake.blogspot.com - 2009-05-28 @ 09:22:22

Jag skulle så gärna vilja baka egna, men tyvärr har jag hittills inte fått plats med en bra mixer i varken skpå eller plånbok, så jag kan inte göra mandelmjölet. Får försöka passa på någon gågn hemma hos mamma

Rebecka - 2009-06-03 @ 20:47:10

Jag får hålla utkik om jag åker till Stockholm någon gång :) Här där jag bor (Västerbotten) kan man inte hitta sådana överhuvudtaget, synd va?



Tack för svaret :) Du har en väldigt trevlig blogg!

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.