Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2009-03-20

Gräddkolakaramell



3dl socker
1,5dl ljus sirap
1,5 dl grädde
2msk smör


Blanda alla ingredienser i en kastrull, koka under omrörning till ca 150 grader.
Häll ut på inoljad marmorskiva och börja att arbeta med massan.
Vik in kanterna mot mitten hela tiden till de börjat kallna och stelna en aning.
Dra sedan massan så att de kommer in luft i massa,
rulla resan en lång rulle och klipp fina kolor.
Viktigt: Använd gäna dubbla plasthandskar eftersom masssan är 150grader varm!
Och använd ej plast verkytg.




Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.