Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2009-03-17

Bread



Ingredienser
7 dl vetemjöl
25 g jäst
3 dl vatten
1 tsk salt
1 msk olivolja
svarta oliver
färsk rosmarin
2 st vitlöksklyftor
flingsalt
3 msk olivolja

Gör så här

1. Smula ner jästen i en bunke. Ljumma vattnet till 37 grader (fingervarmt), häll lite av det över jästen och rör om tills det löst sig.

2. Tillsätt resten av vattnet, salt, olja och vetemjöl och arbeta degen smidig. Degen ska vara ganska lös. Jäs under duk i cirka 40 minuter.

3. Tryck ut degen i en oljad långpanna och låt jäsa ytterligare 35 minuter. Sätt under tiden ugnen på 225 grader.

4. Tryck hål med fingertopparna i degen och strö över oliverna, rosmarinen och den skivade vitlöken. Salta och stänk över olivolja.

5. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.



TheKitchenslut - http://metrobloggen.se/kitchenslut - 2009-03-17 @ 12:58:17

Jag har gett mig på Focaccia en gång, men det blev bara kattskit =(

Det ser ju så gott ut! =D

Kalasgott - http://kalasgott.blogg.se/ - 2009-03-20 @ 18:48:46

Åh vilket gott bröd!! Älskar focaccia!

Jossi - http://piiinkprincess.blogg.se/ - 2009-03-29 @ 16:58:21

Hm intressant! Det där måste jag testa att göra faktiskt :D haha. Har bara ätit sånt på Waynes Coffeé så :)

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.