Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2009-12-26

Tryffel




Ingredienser:

100g mörk choklad
½ dl vispgrädde
1 krm kardemumma
1 krm kanel
Kakao

Koka upp grädden och tag av från plattan.
Hacka chokladen i bitar och blanda i grädden, rör tills det smälter.
Blanda i kryddorna och låt stå i kylen tills det stelnar till. (Kan ta några timmar).
Rulla små bollar av tryffelsmeten och rulla sedan i kakao så att dom inte blir allt för kladdiga
och sedan kan dessa läggas i formar.
- Färdiga att njutas.


Chokladbloggen - http://chokladbloggen.blogg.se/ - 2010-01-11 @ 19:46:52

Gott!! Hemmagjord chokladtryffel blir verkligen asgott och är inte så knepigt heller ju :)

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.