Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2009-08-09

Arraksbollar



Ingredienser till ca 15 bollar


200  g  Mandelmassa
 200  g  Kaksmulor; eller kakbitar
 2  msk  Arrak eller punch
4 msk kakao 
 Choklad strössel, eller annat strössel.

Beskrivning

Riv mandelmassan fint. Kör kakorna i matberedaren till smulor. Blanda
med riven mandelmassa & kakaon, kör samtidigt som du droppar i arraken. Smaka av lite i taget så smaken inte blir för stark. Smeten ska vara ganska mjuk och formbar men inte för blöt. Forma
bollar med händern. Rulla dem i strössel.



paula - http://lillafrokenjag.blogg.se/ - 2009-08-10 @ 16:28:54

Vilken underbar blogg och gud vad duktig du är! Hit kommer jag titta in fler gånger! Kram

bakmammorna - http://www.bakmammorna.blogspot.com - 2009-08-10 @ 19:00:10

mums så gott! har bara gjort med sockerkaksmix och punchessens förut- det här låter godare :-)

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.