Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2010-01-22

DinkelSemlor





Ingredienser:
50g smör
2 ½ dl mjölk
50g jäst
250g kesella
1krm salt
1tsk kardemumma
1dl socker
5dl vetemjöl + 4dl dinkelmjöl

2dl vispad grädde att spritsa på semlan som garnering.

Fyllning
:
200g mandelmassa
1dl mjölk
Rör ihop till en smet och fyll semlorna.

Så här gör du:
Smält smöret och blanda med mjölken och kryddorna och värm till 37grader om du använder färskjäst. Blanda i delar av mjölet medans du har i dem övriga ingredienserna. Arbeta degen till en smidig deg och detta tar ca 10 - 15min. Rulla i lagomstora bollar och lägg på en plåt pch låt jäsa i ca 1 timme. 
Sätt på ugnen på 250grader och grädda i ca 5 - 8 min beroende på storlek.
Gör sedan iordning dina semlor precis som du vill ha dom. 



ellenor - http://lipsticksex.blogg.se/ - 2010-01-22 @ 13:47:33

Hoppas du får en bra dag :}



Vill du ha mer besökare till din blogg eller bara tjäna pengar? :}

Då har jag en tävling i bloggen, vore kul om du vill vara med :D

camilla - 2010-01-22 @ 14:02:22

ÅÅÅÅÅ vad mumsigt....å fina!

Daniella - BakeCake - http://bakecake.blogg.se/ - 2010-01-23 @ 12:06:47

Hej Jennifer!



Länkade hit genom min blogg och skulle bara höra om det var okej? :)



Ha det bra!

Kram Daniella.

Helena - http://www.klarafardiga.blogspot.com - 2010-01-23 @ 19:49:57

Mmm... ser jättegott ut. Ska absolut prova ditt recept. Har bara köpt "vanliga" semlor från ICA i år och det är ju ingen höjdare.



Helena

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.