Jag har bytt adress till www.LittleDessert.se

Du blir omdirigerad dit om 5 sekunder.

RSS bloglovin
2009-03-16

Cashew Kakor



ca 30st
Ingredienser
2dl rostade och saltade cashewnötter
200g smör eller margarin
2dl råsocker
2dl havregryn
1tsk bakpulver
ca  3½ dl  vetemjöl
Garnering: Hackad choklad

Sätt ugnen på 175grader
Grovhacka nötterna
Rör smöret och råsockret poröst
Tillsätt de övriga ingredienserna och blanda till en deg
Klicka ut degen på bakplåtspapper på en plåt till önskad storlek
Grädda kakorna i mitten av ugnen ca 15 min
Strö över chokladen över dom varma kakorna!


kim - http://torchia.devote.se - 2009-03-19 @ 18:59:46

dom såg riktigt goda ut ;)

Kommentera inlägget







Bagare/konditor

Bor
Stockholm
Ålder
20
Om mig
Jag heter Jennifer och är 19 år och bor i Stockholm. Att baka är ett av mina största intressen. På min blogg visar jag upp vad jag gör på min fritid. Tårtor och Cupcakes är mina absoluta favoriter.